Αυγ 15 2012

Τα βήματα για την ίδρυση ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΜΕΛΗΤΩΝ

Πολλοί συνάδελφοι, ρωτούν τι πρέπει να κάνουν και τι χρειάζεται, για να συστήσουν αστική εταιρεία.  Επειδή και οι ΔΟΥ στις οποίες πολλοί συνάδελφοι απευθύνονται (ανά την Ελλάδα) δηλώνουν άγνοια,  ενημερώνουμε τους συναδέλφους ότι τα βήματα που πρέπει να κάνουν είναι:

  • Σύνταξη καταστατικού  (στην ιστοσελίδα του συλλόγου της Αθήνας υπάρχει αναρτημένο – έτοιμο καταστατικό).
  • Κατάθεση του καταστατικού σε τουλάχιστον 6 πρωτότυπα ( υπογεγραμμένα από όλους τους εταίρους  σε όλα τα φύλλα), στον αρμόδιο σύλλογο, με αίτηση που θα πρωτοκολληθεί. (προσοχή όσοι συμμετέχουν σαν εταίροι, πρέπει να  δηλώνουν σε υπεύθυνη δήλωσή τους, με θεωρημένη από Α.Τ την υπογραφή τους, ότι δέχονται να συμμετέχουν στην εταιρεία αυτή). Μαζί με τα αντίγραφα του καταστατικού πρέπει να δώσουν και περίληψή του (υπόδειγμα περίληψης υπάρχει στην ιστοσελίδα του συλλόγου της Αθήνας ,  www. dikastikoi-epimelites.gr).
  • Έγκριση του καταστατικού από το Δ.Σ του συλλόγου των ενδιαφερομένων (στην πρώτη συνεδρίασή του μετά την κατάθεση).

Ο σύλλογος θα δώσει θεωρημένα αντίγραφα του καταστατικού, καθώς και πιστοποιητικό εγγραφής της εταιρείας στο μητρώο του συλλόγου, βεβαιώσεις και περίληψη του καταστατικού για δημοσίευση.

  • Δημοσίευση της περίληψης στο Δελτίο Δημοσιεύσεων του Ταμείου Νομικών,  στην Ισηγορία και στην ιστοσελίδα της ΟΔΕΕ.
  • Μισθωτήριο συμβόλαιο (νέο ή τροποποίηση του παλιού με την οποία θα εισέρχεται στην μίσθωση η εταιρεία)   θεωρημένο από της εφορία (στο όνομα της υπό σύσταση εταιρείας).

Το αργότερο σε ένα μήνα (ΠΡΟΣΟΧΗ)  από την έγκριση του καταστατικού από τον σύλλογο, πρέπει να γίνει έναρξη εργασιών της εταιρείας. Πηγαίνει λοιπόν ο διαχειριστής της εταιρείας (ή ο λογιστής με εξουσιοδότηση) στο τμήμα του ΜΗΤΡΩΟΥ της ΔΟΥ φορολόγησης της εταιρείας, έχοντας μαζί του σε επίσημα επικυρωμένα αντίγραφα :

  • Καταστατικό
  • Πιστοποιητικό έγκρισης του καταστατικού από σύλλογο
  • Μισθωτήριο
  • Αντίγραφα της ταυτότητας όλων των μελών της εταιρείας
  • Ασφαλιστικές ενημερότητες από Ταμείο Νομικών και ΤΥΔΕ  για όλα τα μέλη της εταιρείας
  • Ίσως ζητηθεί και ασφαλιστική ενημερότητα ή βεβαίωση από το ΙΚΑ για όλα τα μέλη της εταιρείας (κάποιοι το ζητούν)
  • Ίσως ζητηθεί και αντίγραφο της δημοσίευσης της περίληψης του καταστατικού από το Τ.Ν (κάποιοι το ζητούν)

Συμπληρώνει κάποια έντυπα που του δίνουν εκεί. Στη συνέχεια πηγαίνει στον υποδιευθυντή φορολογίας (θα του πουν που θα πάει) προκειμένου να απαλλαγεί από την αυτοψία που πρέπει να κάνει η εφορία (μάλλον η απαλλαγή ισχύει αν τα μέλη της εταιρείας είχαν και έχουν ίδια έδρα με την εταιρεία). Επιστροφή στο τμήμα μητρώου …και παίρνει το έγγραφο της έναρξης και το ΑΦΜ της εταιρείας.

Μετά βγάζει σφραγίδα με την πλήρη ονομασία της εταιρείας και όχι τον διακριτικό της τίτλο, σφραγίζει τα στοιχεία ΑΠΥ ή αγοράζει φορολογικό μηχανισμό και το σχετικό πρόγραμμα που τον στηρίζει (κάτι έχουμε στο μυαλό μας, αν θέλετε ρωτήστε μας) και πηγαίνει στο τμήμα ΚΒΣ της εφορίας. Εκεί πρέπει να προσκομίσει απλά αντίγραφα:

  • Καταστατικού
  • Πιστοποιητικού έγκρισης του καταστατικού από σύλλογο
  • Μισθωτήριο
  • Αντίγραφα της ταυτότητας όλων των μελών της εταιρείας
  • Ασφαλιστικές ενημερότητες από Ταμείο Νομικών και ΤΥΔΕ  για όλα τα μέλη της εταιρείας
  • Ασφαλιστική ενημερότητα ή βεβαίωση από το ΙΚΑ για όλα τα μέλη της εταιρείας
  • Ασφαλιστική βεβαίωση από το ΙΚΑ για την υπό σύσταση εταιρεία

Για να  δώσει το ΙΚΑ αυτή την τελευταία βεβαίωση, πρέπει στο αρμόδιο ταμείο ΙΚΑ, να κάνει αίτηση ο διαχειριστής της εταιρείας ( και μόνο αυτός) ο οποίος  πρέπει να έχει μαζί του και να παραδώσει εκεί, απλό αντίγραφο της έναρξης της εταιρείας από την εφορία, καθώς και να κρατά την σφραγίδα της εταιρείας για να σφραγίσει την σχετική αίτηση.

Στην συνέχεια επιστρέφει στην εφορία, Τμήμα ΚΒΣ και θεωρεί τα βιβλία και στοιχεία της  αστικής εταιρείας.

Άντε και καλές δουλειές, με συνεργατική διάθεση.

Άσε ένα σχόλιο