Οκτ 31 2011

Άρθρο 51 ΚΔΕ

Επιτέλους! ξαναμπαίνει στη συζήτηση, ο τρόπος υλοποίησης του άρθρου 51 του Κώδικα Δικαστικών Επιμελητών (ΚΔΕ).

Φυσικά η συζήτηση γίνεται αποσπασματικά. Το θέμα μπήκε στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δ.Σ. στις 25-10 2011 στον σύλλογο της Αθήνας και όχι σε Πανελλαδικό επίπεδο. Παρόλα αυτά, μας δίνετε η δυνατότητα να ασχοληθούμε ξανά με το θέμα και να ξεδιπλώσουμε την πρότασή της ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ.

Εδώ και χρόνια η πρόταση της ΟΔΕΕ για το άρθρο 51, στην οποία κατέληξε η ολομέλεια της μετά από χρόνια διαβουλεύσεων και συνεδριάσεων, «βρίσκεται» δήθεν στο υπουργικό συρτάρι για υπογραφή, προκειμένου να τροποποιηθεί ο κώδικας και να μπορέσει ο κλάδος να το υλοποιήσει.

Το άρθρο 51, έχει την λογική να βελτιώσει την ανισοκατανομή της επαγγελματικής πίτας, με την επιβολή παρακράτησης  από τα κέρδη και την ισοκατανομή τους στην συνέχεια σε όλους τους συναδέλφους, με την μορφή του μερίσματος.

Είναι ξεκάθαρο πως η υλοποίηση του άρθρου 51 για την ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ, πάντα, αλλά ειδικά στις σημερινές συνθήκες, είναι κάτι παραπάνω από αναγκαίο μέτρο. Η κοινωνικότητα του θα βελτιώσει την θέση των οικονομικά ασθενέστερων συναδέλφων καθώς και των νεότερων, ενώ θα δημιουργήσει ένα επιπρόσθετο εμπόδιο στην μειοδοσία.

Πιστεύουμε όμως, πως με την σημερινή του μορφή το συγκεκριμένο άρθρο είναι αδύνατον να υλοποιηθεί (για την Αθήνα π.χ. χρειάζεται στην Γ.Σ. να είναι υπέρ της εφαρμογής του, το 50%+1 των εγγεγραμμένων και όχι των παρισταμένων. Δηλαδή να είναι υπέρ, όχι απλώς παρόντες, τουλάχιστον 570 συνάδελφοι, την στιγμή που οι Γ.Σ πραγματοποιούνται το πολύ με 250-300 παρόντες συναδέλφους συνολικά). Όσα συζητήθηκαν στην συνεδρίαση του Δ.Σ του συλλόγου της Αθήνας και όσα στο μέλλον συζητηθούν, έχουν να κάνουν με μια νέα μορφή  λαϊκισμού και την πρόθεση κάποιων, να δείξουν στον μέσο συνάδελφο, πως τάχα ενδιαφέρονται για αυτόν… ενώ πρακτικά ούτε θέλουν, άλλα ούτε και μπορούν να  εφαρμόσουν στην πράξη το υπάρχον στον ΚΔΕ άρθρο 51.

Η κουβέντα εδώ και χρόνια, είχε σταματήσει (!) Προφανώς επειδή «οι οικονομικά ισχυροί» του κλάδου και οι παρατάξεις που οι ίδιοι προωθούν, δεν ήθελαν την υλοποίηση του, αφού κάτι τέτοιο θα βάλει χέρι στα κέρδη τους.

Η ΟΔΕΕ έτσι ή αλλιώς δεν ενδιαφέρεται να κυνηγήσει την ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ υλοποίησή του και έτσι…το όλο θέμα βρίσκεται ακόμη στις Ελληνικές καλένδες.

Γεννιέται πάντως ένα βασικό ερώτημα: για πιο λόγο, κάτι που αφορά ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ τα του οίκου μας (εφαρμοσμένο σε όλους τους όμορους κλάδους) να μη μπορεί να εφαρμοστεί στο δικό μας και οι υπουργοί…5-6 έχουν περάσει από τότε που η ΟΔΕΕ έστειλε την πρόταση της, να μην υπογράφουν μια τροποποίηση με σαφή κοινωνικό προσανατολισμό, η οποία δεν επιβαρύνει στο ελάχιστο τον κρατικό κορβανά;

Η ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ εκτιμά ότι η υλοποίηση του άρθρου πρέπει να είναι ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ για να έχει ουσιαστικό αποτέλεσμα και όχι κατά Πρωτοδικείο ή Εφετείο. Γι αυτό και καταθέτει ξανά στον κλάδο μια εμπεριστατωμένη πρόταση!

Η εφαρμογή της ή όχι εξαρτάται αποκλειστικά από τους συναδέλφους και την στάση τους τόσο στις Γενικές Συνελεύσεις των συλλόγων τους. Όσο και στην Ομοσπονδία.

 Οι λεπτομέρειες της υλοποίησης του, ο τρόπος, ο έλεγχος κ.α. είναι ζητήματα προς συζήτηση.

Επειδή πιστεύουμε ότι η εφαρμογή του άρθρου 51 είναι ένα από τα σημαντικά ζητήματα που χρόνια τώρα απασχολεί τους συναδέλφους μας και η προώθηση του με τις διάφορες προτάσεις που κατά καιρούς ακούγονται δεν οδηγεί πουθενά, κρίνουμε αναγκαίο να επαναπροσδιορίσουμε την πρότασή μας προκειμένου να συμβάλουμε στην ψήφιση μιας τελικής τροποποιητικής πρότασης του άρθρου.

ΠΡΟΤΑΣΗ

της  ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

δικαστικών επιμελητών

ΑΘΗΝΑ  31-10-2011

Η παράταξή μας είναι ΚΑΤΑ της αναθεώρησης της φιλοσοφίας του άρθρου 51 ( ποσοστιαίο παρακράτημα από την αμοιβή ύλης Τραπεζών και ΚΕΔΕ) και την  δημιουργία και επικόλληση ενός κοινού κινητού ενσήμου για όλες ανεξάρτητα τις εκτελέσεις. Αν ισχύσει κάτι τέτοιο  ακυρώνεται ο χαραχτήρας της κοινωνικότητας του μέτρου και της σχετικής αναδιανομής του παραγόμενου πλούτου από αυτές τις πηγές, στις οποίες θα έπρεπε να έχουμε όλοι πρόσβαση αλλά δεν έχουμε. Ενώ μεγαλώνει την αδικία, αφού συνήθως οι τράπεζες έχουν κατασχέσεις με πολλαπλά ακίνητα και μεγάλα δικαιώματα. Τέλος η κατάργηση του ποσοστού επί της δικαιούμενης αμοιβής του δικαστικού επιμελητή από τις τράπεζες, ανοίγει στις συνθήκες τις κρίσης που βρισκόμαστε  διάπλατα την πόρτα στη μειοδοσία και στον τομέα της εκτέλεσης.

προτείνουμε:

Το άρθρο 51  να τροποποιηθεί και το νέο άρθρο  να αποτελείται από 5 παραγράφους:

  • Παρ. 1 Για εκτελέσεις οι οποίες ενεργούνται από δικαστικό επιμελητή κατόπιν παραγγελίας νομικών προσώπων του δημόσιου τομέα όπως καθορίζεται, καθώς και τραπεζών Ελληνικών και ξένων των θυγατρικών τους εταιρειών, Leasing κ.λ.π, των εισπρακτικών εταιρειών οποιασδήποτε μορφής, ακόμη και εισπρακτικών δικηγορικών γραφείων που ασχολούνται με είσπραξη τραπεζικών προϊόντων και των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, μπορεί μετά από πρόταση – αίτηση, έστω και ενός συλλόγου δικαστικών επιμελητών της χώρας να οριστεί ότι ποσοστό μέχρι 50% της δικαιούμενης από το δικαστικό επιμελητή αμοιβής (αναλογικό δικαίωμα) παρακρατείται  από τον οικείο σύλλογο δικαστικών επιμελητών και αποδίδεται στην ΟΔΕΕ, για να γίνει διανομή μεταξύ των δικαστικών επιμελητών ολόκληρης της χώρας. Η  πρόταση-αίτηση του συλλόγου για εφαρμογή του άρθρου τούτου, λαμβάνεται με απόλυτη πλειοψηφία του ½ συν 1 των εγγεγραμμένων μελών του συλλόγου που την καταθέτει (η ψηφοφορία μπορεί να διενεργηθεί με κάλπη σε όλα τα πρωτοδικεία της αρμοδιότητάς του, με ευθύνη του Δ.Σ του) και υποχρεώνει την ΟΔΕΕ εντός διμήνου από την σχετική αίτηση – πρόταση, να διενεργήσει ψηφοφορία με κάλπες σε κάθε Πρωτοδικείο με ευθύνη της Ε.Γ. της προκειμένου να παρθεί απόφαση υλοποίησης του άρθρου. Η μη συμμόρφωση των υποκειμένων στις διατάξεις του παρόντος άρθρου (δικαστικών επιμελητών ή  “εργοδοτικών  φορέων”) καθιστά όλους τους εμπλεκόμενους πρωτοφειλέτες  απέναντι στην ΟΔΕΕ και για την είσπραξη της οφειλής αυτής, εφαρμόζονται οι διατάξεις του ΚΕΔΕ.
  • Παρ. 2 Επίσης με την ίδια απόφαση μπορεί, για όλες τις επιδόσεις οι οποίες ενεργούνται από δικαστικό επιμελητή να ορίζεται ότι ποσοστό μέχρι 10% της δικαιούμενης από τον δικαστικό επιμελητή αμοιβής, παρακρατείται  από τον οικείο σύλλογο δικαστικών επιμελητών  και αποδίδεται στην Ο.Δ.Ε.Ε. σύμφωνα με το φύλλο ελέγχου του Ειρηνοδίκη για να γίνει διανομή μεταξύ όλων των μελών της. Ο τρόπος είσπραξης του παραπάνω ποσού γίνεται με την επικόλληση ειδικού κινητού ενσήμου της ΟΔΕΕ, το οποίο διακινούν οι σύλλογοι. Η μη επικόλληση συνιστά αδίκημα κατά τις διατάξεις του άρθρου 53 του Κ.Δ.Ε και καταλογισμό στο εκατονταπλάσιο της αξίας του ενσήμου.
  • Παρ. 3 Επίσης με την ίδια απόφαση μπορεί, για όλες τις «ιδιωτικές» εκτελέσεις οι οποίες ενεργούνται από δικαστικό επιμελητή (εκτός εκείνων για τις οποίες  ισχύει το άρθρο 51) ορίζεται ότι ποσό μέχρι 50 € (τιμαριθμικά αναπροσαρμοζόμενο) της δικαιούμενης από το δικαστικό επιμελητή αμοιβής, αποδίδεται στην Ο.Δ.Ε.Ε. σύμφωνα με το φύλλο ελέγχου του Ειρηνοδίκη για να γίνει διανομή μεταξύ όλων των μελών της».Ο τρόπος είσπραξης του παραπάνω ποσού γίνεται με την επικόλληση ειδικού κινητού ενσήμου της ΟΔΕΕ, το οποίο διακινούν οι σύλλογοι. Η μη επικόλληση συνιστά αδίκημα κατά τις διατάξεις του άρθρου 53 του Κ.Δ.Ε και καταλογισμό στο εκατονταπλάσιο της αξίας του ενσήμου.
  • Παρ. 4 Από το συνολικό συγκεντρωθέν ποσό των παραγράφων 1, 2 και 3 μετά την αφαίρεση των λειτουργικών εξόδων, ποσοστό 5% παραμένει στην ΟΔΕΕ, αποκλειστικά  για την επιμόρφωση των μελών και των ασκουμένων ή για ασφάλιση απώλειας εισοδήματος αό ασθένεια ή ατύχημα των μελών της, ενώ το υπόλοιπο ποσό διανέμεται ισότιμα σε όλους του δικαστικούς επιμελητές της χώρας υπό την προϋπόθεση ότι αυτοί  ασκούν πλήρως το λειτούργημα (κατά την γνώμη του συλλόγου τους) και έχουν εκπληρώσει τις υποχρεώσεις τους προς τους συλλόγους τους (κατά την γνώμη του συλλόγου τους).
  • Παρ. 5 Ο έλεγχος για την απόδοση των παραπάνω δικαιωμάτων θα γίνεται από τον οικείο σύλλογο και κάθε άλλη λεπτομέρεια που θα αφορά την λειτουργία του παρόντος θα προσδιορίζεται  με απόφαση του  Υπουργού Δικαιοσύνης που θα εκδίδεται αποκλειστικά και μόνο, για θέματα λειτουργίας με πρόταση- απόφαση της ολομέλειας της ΟΔΕΕ που θα παίρνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του ½ συν 1 των μελών της.

Με την δημιουργία του άρθρου αυτού εκτός του κοινωνικού μέτρου της ενίσχυσης των οικονομικά   ασθενέστερων συναδέλφων, βοηθιέται και την πάταξη της μειοδοσίας στην παροχή των υπηρεσιών μας, αφού ο κάθε μειοδότης δικαστικός επιμελητής θα υποχρεώνεται να καταβάλλει στο σύλλογο ένα μεγάλο ποσό το οποίο  δεν θα έχει εισπράξει. Εκτός όμως από τα παραπάνω η εφαρμογή αυτού του άρθρου είναι ένα βήμα στην συνεργασία μας  και την συμμετοχή όλων μας σε ένα κορβανά από τον οποίο όλοι έχουμε κέρδος.

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

Άσε ένα σχόλιο