Δεκ 23 2015

Η πρότασή μας για την προείσπραξη!

Αποτέλεσμα εικόνας για ριζοσπαστικά συμβολα

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ 

Δικαστικών Επιμελητών

ΕΙΣΗΓΗΣΗ – ΠΡΟΤΑΣΗ

για την προείσπραξη των αμοιβών μας

του Γιάννη Χαλκιαδάκη στην Ε. Γ. της ΟΔΕΕ και στο Δ.Σ. του Συλλόγου της Αθήνας

Συνάδελφοι

Ο χρόνος είναι εναντίον μας. Επιβάλλεται να πάρουμε γρήγορες αποφάσεις και να τις υλοποιήσουμε ΑΜΕΣΩΣ.

Ευχής έργο θα ήταν να είχαμε ξεκινήσει από καιρό τις προετοιμασίες και τώρα να είμαστε έτοιμοι όμως τα πράγματα δεν γίνονται πάντα όπως θα τα θέλαμε (δεν είναι η στιγμή για κριτική).  Έτσι φτάσαμε στο παρά ένα.

Αν δεν θέλουμε να γίνει «σφαγή»  με το νέο χρόνο στον κλάδο (ανάμεσα στους συναδέλφους), χρειάζεται άμεσα να υλοποιηθούν το αργότερο μέχρι τέλος Ιανουαρίου 2016 (δεν προλαβαίνουμε πια να είμαστε έτοιμοι μέχρι 31 -12 -2015 όπως θα έπρεπε και επέμενα) δύο τουλάχιστον παράμετροι:

  1. Η μετατροπή της έκθεσης του δικαστικού επιμελητή από προαιρετικό που είναι σήμερα, σε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ υποχρεωτικό φορολογικό στοιχείο ( έτσι που να μην κόβεται κανένα άλλο παραστατικό για τις πράξεις μας για τις οποίες υποχρεωνόμαστε από το ΦΕΚ να αναγράφουμε την αμοιβή τους).
  2. Η καθιέρωση, συγκεκριμένου ενιαίου τρόπου πανελλαδικά, προείσπραξης των αμοιβών μας από 1-1-2016 και σε κάθε περίπτωση μέχρι τέλος Ιανουαρίου.

Η πρώτη δεν περνά άμεσα από τα χέρια μας, αλλά χρειάζεται να διεκδικήσουμε  ΠΟΛ από το Υπουργείο Οικονομικών (Αν πιέσουμε ίσως κάτι καταφέρουμε άμεσα. Ήδη πραγματοποιήσαμε μια πρώτη θετική συνάντηση).

Την δεύτερη όμως μπορούμε να την υλοποιήσουμε  ΑΜΕΣΑ. Με απόφαση της ΟΔΕΕ και των ΣΥΛΛΟΓΩΝ ως Ν.Π.Δ.Δ. (η οποία αργότερα  ας επικυρωθεί αν θελήσουμε με Υπουργική Απόφαση αφού θα την έχουμε  πρακτικά εφαρμόσει). Πάντως δεν είναι αναγκαία σχετική απόφαση του Υπουργού. Αφού ήδη είναι νομοθετικά κατοχυρωμένη η προείσπραξη, κατά την γνώμη των νομικών μας.

Έτσι κι αλλιώς για να την υλοποιήσουμε αρκεί η αναφορά στην προείσπραξη των αμοιβών μας  στους νόμους που μας αφορούν. Σχετική αναφορά πλέον γίνεται σε 3 σημεία που αφορούν στην κλαδική λειτουργία:  Α) στον Κ. Πολ. Δ. αρθ. 932, Β) στον ν. 2318 αρθ,49, Γ) στο νέο ΦΕΚ. Αυτό νομίζω μας δίνει το δικαίωμα της  ντε φάκτο υλοποίησής της «μονομερώς» από την ΟΔΕΕ.

Ας την  εφαρμόσουμε επιτέλους. Με άμεση αποστολή ενημερωτικής ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ της ΟΔΕΕ και των ΣΥΛΛΟΓΩΝ για το ισχύον νομικό πλαίσιο και τον νέο τρόπο είσπραξης των αποζημιώσεων μας, θα ενημερωθούν οι πάντες. Όλοι οι πελάτες (τράπεζες- ασφαλιστικές εταιρείες – δικηγορικοί σύλλογοι – συμβολαιογραφικοί συλλόγοι – καταναλωτικές οργανώσεις  κ.λ.π καθώς και οι ενώσεις Δικαστών, τα Πρωτοδικεία και Ειρηνοδικεία της χώρας) και με ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΟΔΗΓΙΑ των ΣΥΛΛΟΓΩΝ σε όλους τους συναδέλφους και τις αστικές εταιρείες. Ας ενημερώσουν και οι δικαστικοί επιμελητές τους πελάτες τους για τον νέο τρόπο είσπραξης. Δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα. Το ίδιο θα ισχύσει για όλους. ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΜΕ ΜΕΤΡΗΤΑ. Αν γίνει αυτό ο ίδιος ο επιμελητής θα έχει την υποχρέωση να κάνει την διαδικασία που θα έπρεπε να ολοκληρώσει ο πελάτης του.

Να τονίσω ότι δεν είναι στην πρόθεσή μου να απαξιώσω καμιά σχετική πρόταση. Ούτε να εμφανιστώ σαν τον μοναδικό συνδικαλιστή που νοιάζεται για το μέλλον των συναδέλφων. Όμως οι προτάσεις που έχουν ήδη κατατεθεί (ΠΡΟΣΥΔΕ – Αντωνίου), ενώ δεν είναι κακές, είναι παράλληλα οικονομικά ακριβές και χρονοβόρες.

Κατά την γνώμη μου δεν απαντούν στο ΕΠΕΙΓΟΝ ΣΗΜΕΡΑ! Στην χρονική στιγμή που βρισκόμαστε πρέπει να προστατέψουμε ΑΜΕΣΑ τους συναδέλφους τόσο από τους μειοδότες (που άρχισαν να απεργάζονται νέους τρόπους μειοδοσίας) όσο και από τους «μπαταξήδες» πελάτες.

Όλοι θέλω να πιστεύω, θέλουμε την απουλοποίηση των ενσήμων την προπληρωμή του φόρου, τα ηλεκτρονικά βιβλία  και το μητρώο. Όμως είναι νομίζω λάθος να τα μπερδέψουμε σήμερα όλα μαζί. Εξάλλου η διαδικασία πιστοποίησης των υπογραφών των συναδέλφων έχει  ήδη ξεκινήσει και υπολείπονται λίγα ακόμη βήματα για να μπει στο «νερό στο αυλάκι».

Πέρα από αυτό, η υλοποίηση ενός τέτοιου έργου (όπως αυτό προτείνεται από τον Αντωνίου), χρειάζεται πολλαπλές ΚΥΑ που τουλάχιστον άμεσα δεν φαίνεται να υπάρχει η  δυνατότητα να παρθούν. Παράλληλα λόγω του μεγάλου κόστους του (περισσότερα από 500.000 €) χρειάζεται δημόσιος μειοδοτικός διαγωνισμός, ίσως και διεθνής, στην βάση της περιγραφής του έργου στις ΚΥΑ. Αυτό στην καλύτερη περίπτωση σημαίνει διάστημα αναμονής τουλάχιστον ενός χρόνου με τις καλύτερες προϋποθέσεις. Πρακτικά κάτι τέτοιο παραπέμπει στις «καλένδες».

Είναι ξεκάθαρο ότι διαφωνώ κάθετα και με το υπέρογκο κόστος του έργου που προτείνεται.

Ίσως αργότερα να χτίσουμε κομμάτι κομμάτι το ηλεκτρονικό παζλ του κλάδου. Όχι όλο μαζί και όχι ξαφνικά.

Αν βγει κάποτε η ΚΥΑ για τα ηλεκτρονικά βιβλία, τότε υλοποιούμε μια εφαρμογή για αυτά. Αργότερα κουμπώνουμε την απουλοποίηση κ.ο.κ.

Χρειάζεται σοβαρότητα και υπευθυνότητα η όποια πρόταση, όταν αφορά στο μέλλον 2.150 δικαστικών επιμελητών.

Ας μην παρασυρόμαστε από τον προεκλογικό κλαδικό πυρετό του Μάρτη 2016 και παραληρούμε. Δεν μπορούν να φτιαχτούν σε 20 μέρες όσα δεν κάναμε 20 χρόνια (Αυτό δεν είναι αιχμή για κανένα. Για όλους μας ισχύει).

Μπορούμε όμως να κάνουμε το αυτονόητο και να προχωρήσουμε ΣΗΜΕΡΑ σε μια «φτηνή εφαρμογή» που αν θελήσουμε αύριο την μετασχηματίζουμε. Κουμπώνοντας πάνω της όποια άλλη εφαρμογή. Ενώ παράλληλα λύνουμε σε πρώτη φάση αλλά και στο διηνεκές αν  μας βολέψει, το πρόβλημα της προείσπραξης.

Ο συγκεκριμένος τρόπος προείσπραξης που προτείνω είναι απλός, οικονομικός  στο στήσιμο του, μόλις  από 2.500 έως 5.000 € και κυρίως απολύτως ασφαλής και αξιόπιστος.

Η ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΙΔΕΑ – ΛΟΓΙΚΗ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ

Υποχρεωτικά η πληρωμή θα γίνεται μέσω τραπεζικών λογαριασμών σε συνδυασμό με μια νέα ιστοσελίδα που θα “χτίσει” η ΟΔΕΕ που θα ονοματιστεί π.χ “ΠΛΗΡΩΜΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗ”.

Ο πελάτης – χρήστης που θέλει να κάνει μια επίδοση ή εκτέλεση, θα google άρει π.χ. “ΠΛΗΡΩΜΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗ”. Θα εμφανίζεται ιστοσελίδα της ΟΔΕΕ, στην πλατφόρμα της οποίας θα φαίνονται οι 8 σύλλογοι με τα αντίστοιχα Εφετεία με τα αντίστοιχα Πρωτοδικεία τους. Επιλέγοντας Πρωτοδικείο θα εμφανίζονται όλοι οι συνάδελφοι που υπηρετούν σε αυτό ή παράθυρο για να γράψει όποιο όνομα θέλει για να μην ψάχνει. Μετά την επιλογή του δικαστικού επιμελητή θα εμφανίζονται τα μέρη (χωριά – Δήμοι – περιοχές) των επιδόσεων, με την  ζώνη που αντιστοιχεί και την αμοιβή δίπλα αν πρόκειται για επιδόσεις, και παράθυρο με την αντίστοιχη πράξη εκτέλεσης και την αμοιβή δίπλα. (με διαχωρισμό ή όχι του ΦΠΑ και με τον αναλογούντα ΦΠΑ ανάλογα τις ιδιαιτερότητες των περιοχών. Αφού αλλού έχουμε 23% και αλλού 13%).

Όταν ο πελάτης επιλέξει ποια ή ποιες  παροχές θέλει, θα πρέπει να τις πληρώσει. Τότε θα εμφανιστεί σχετικό παράθυρο με την ένδειξη πληρωμή. Εκεί ή θα εμφανίζονται οι αριθμοί των τραπεζικών λογαριασμών και τα ΙΒΑΝ του δικαστικού επιμελητή που έχει επιλέξει. (Αυτός είναι ο ένας τρόπος πληρωμής, με τον οποίο όμως οι ΣΥΛΛΟΓΟΙ ή ΟΔΕΕ δεν μπορούν να ελέγξουν απόλυτα αν τα ποσά που πληρώθηκαν αναλογούν στις αντίστοιχες εντολές, ούτε να κάνουν συνολικό έλεγχο, αφού οι τραπεζικοί λογαριασμοί είναι ατομικοί).

Ο άλλος τρόπος είναι να καταβάλλονται τα χρήματα σε λογαριασμό της ΟΔΕΕ η οποία θα έχει σύμβαση με την ΔΙΑΣ (διατραπεζική) η οποία να εκκαθαρίζει κάθε εβδομάδα τα χρήματα και θα τα στέλνει στους λογαριασμούς των συναδέλφων. Προϋπόθεση για αυτό σχετική πληρεξουσιότητα όλων των συναδέλφων προς την ΟΔΕΕ για την διαχείριση.

Στην περίπτωση αυτή η πληρωμή θα γίνεται με ένα συγκεκριμένο κωδικό πληρωμής (όπως πληρώνουμε το ΦΠΑ σήμερα) ή με κάρτες, πιστωτικές, χρεωστικές κ.λ.π. Εδώ η ΟΔΕΕ και ο αντίστοιχος Σύλλογος ή μόνο ο Σύλλογος έχει την δυνατότητα ελέγχου της νομιμότητας του κάθε συναδέλφου. Οι παρανομίες και η εμφανής μειοδοσία τελειώνουν. Αφού στην εφαρμογή θα γνωρίζει τι, πόσο και γιατί έχει πληρωθεί η κάθε εντολή του οποιουδήποτε. Ενώ θα μπορούν εύκολα να γίνουν συσχετίσεις.

Ίσως χρειάζεται να τονιστεί ότι αν προκριθεί αυτό το σχέδιο η ΟΔΕΕ θα χρειαστεί να προσλάβει ακόμη έναν υπάλληλο για να κάνει τις εβδομαδιαίες  οικονομικές εκκαθαρίσεις. Καθώς επίσης και η απόλυτη ασφάλεια του προγράμματος.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Πρόσβαση ο αρμόδιος σύλλογος θα έχει σε στοιχεία του κεντρικού serner, μονάχα κατόπιν απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του ή Εισαγγελικής παραγγελίας κατόπιν συγκεκριμένης καταγγελίας και μόνο για τον συγκεκριμένο ελεγχόμενο δικαστικό επιμελητή.

 ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΣΗ

Αν επιλέξουμε αυτό τον τρόπο πληρωμής, (μέσω ΟΔΕΕ) ο κάθε συνάδελφος ή αστική εταιρεία θα έχει ένα προσωπικό προφίλ στην συγκεκριμένη εφαρμογή, με ένα δικό του κωδικό και κάποιο συγκεκριμένο username. Όταν του χρεώνονται εντολές που θα του αναθέτουν οι πελάτες του θα μπορεί να έχει πρόσβαση στο προφίλ του και π.χ. να τσεκάρει ποιες έχει επιδώσει, ποιες είναι πληρωμένες, να βάζει τους αριθμούς των εκθέσεων, να κρατάει σημειώσεις και διάφορα άλλα. Θα υπάρχουν επίσης φίλτρα για να αναζητά συγκεκριμένους πελάτες, συγκεκριμένες επιδόσεις κ.λ.π. Στην ουσία θα έχει ένα μόνιμα online πρόγραμμα διαχείρισης του γραφείου του μέσω της εφαρμογής, προσβάσιμο από οπουδήποτε υπάρχει Η/Υ και internet.

Αφού ο πελάτης πληρώσει λοιπόν στην τράπεζα (χωριστή καταβολή για κάθε εντολή ή μαζική καταβολή για περισσότερες εντολές) το αποδεικτικό της τράπεζας ή της e-banking πληρωμής, θα το ενσωματώνει στο προς επίδοση έγγραφο ή στο απόγραφο, μαζί με ένα πίνακα για την συγκεκριμένη επίδοση που θα παράγει το σύστημα. (Θα αναλυθεί αυτό παρακάτω).

Μετά την επίδοση ή την εκτέλεση ο δικαστικός επιμελητής την συγκεκριμένη απόδειξη πληρωμής την ενσωματώνει στο ισότυπο αποδεικτικό του (για όταν ελεγχθεί)  συμπληρώνοντας παράλληλα και τον σχετικό πίνακα που προβλέπει το νέο ΦΕΚ για την εγκυρότητα της επίδοσης τόσο νομικά όσο και ως φορολογικό στοιχείο. Τότε και μόνο τότε να είναι έγκυρο το αποδεικτικό !

Το συγκεκριμένο έργο θα κοστίσει συνολικά   2.500 €, και θα φιλοξενείται σε server αξιόπιστο για να μην «πέφτει» η ιστοσελίδα από τις χιλιάδες καθημερινά χτυπήματα.

Το κόστος φιλοξενίας σε απόλυτα  αξιόπιστο server, (κατά τα λεγόμενα της εταιρείας κατασκευής) καθώς και η τεχνική υποστήριξη της σε επίπεδο ενός χρόνου θα είναι περίπου 500 €.

Το χρονοδιάγραμμα παράδοσης του συγκεκριμένου έργου είναι 20 εργάσιμες ημέρες αφού προηγουμένως έχουμε παραδώσει τα απαραίτητα στοιχεία σε ΕXEL.

 ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΗΜΕΙΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ

Ο χρήστης – πελάτης που μπαίνει στην πλατφόρμα  που θα δημιουργηθεί θα ακολουθεί τα εξής βήματα:

  • Επιλέγει από μία λίστα αν θέλει «Υπολογισμός Κόστους Πράξης» ή «Εμφάνιση στοιχείων Δικαστικού Επιμελητή»

Στην περίπτωση που επιλέξει «Εμφάνιση στοιχείων Δικαστικού Επιμελητή» θα μπορεί να επιλέξει είτε από λίστα είτε γράφοντας γράμματα από το επίθετο. Μόλις επιλέξει θα εμφανίζονται τα στοιχεία του. Τράπεζες, Διεύθυνση, Mail κ.λ.π με δυνατότητα αποθήκευσης ή εκτύπωσης αυτών των στοιχείων.

Στην περίπτωση που επιλέξει «Υπολογισμός Κόστους Πράξης»

Θα έχει 2 επιλογές «Υπολογισμός Κόστους Επίδοσης/εων» ή «Υπολογισμός Κόστους Εκτέλεσης/εων».

Αν επιλέξει «Υπολογισμός Κόστους Επίδοσης/εων» τότε

  • Επιλέγει αν η επίδοση αφορά «Δικόγραφο» ή «Εξώδικο» ή «Διαταγή Πληρωμής» ή «Απόφαση»

Αν επιλέξει «Δικόγραφο» τα πεδία που συμπληρώνει είναι τα εξής

  1. Αποστολέας (Ενάγων)
  2. Παραλήπτης (Εναγόμενος)
  3. Αριθμός Κατάθεσης Δικογράφου
  4. Περιοχή επίδοσης
  5. Νομός
  6. Δήμος, Δημοτική Ενότητα, Δημοτική Κοινότητα

Αν επιλέξει «Εξώδικο», από τα πεδία αφαιρείται το 3 (Αριθμός Κατάθεσης Δικογράφου)

Αν επιλέξει «Διαταγή πληρωμής », από τα πεδία αφαιρείται το 3 (Αριθμός Κατάθεσης Δικογράφου) και προστίθεται πεδίο «αριθμός Διαταγής», καθώς και πεδίο «κατάθεση» του αποδειχτικού στο δικαστήριο που την εξέδωσε.

Αν επιλέξει «Απόφαση», από τα πεδία αφαιρείται το 3 (Αριθμός Κατάθεσης Δικογράφου) και προστίθεται πεδίο «αριθμός απόφασης».

Στη συνέχεια πατάει «Τέλος» και αυτή η επίδοση προστίθεται σε μία λίστα ενεργειών (Πίνακας) που δημιουργείται εκείνη τη στιγμή και αποθηκεύεται στο σύστημα.

Μετά από αυτό η πλατφόρμα εμφανίζει μήνυμα με 2 επιλογές

  • Προσθήκη νέας επίδοσης;
  • Τέλος

Αν επιλέξει «Προσθήκη νέας επίδοσης» τότε η διαδικασία ξεκινάει πάλι από το σημείο επιλογής Δικογράφου ή Εξωδίκου κ.λ.π. και στη συνέχεια η επίδοση προστίθεται και αυτή στη λίστα ενεργειών (Πίνακα) που δημιουργήθηκε πριν.

Ο χρήστης – πελάτης ερωτάται πάλι αν θέλει να προσθέσει και άλλη επίδοση ή όχι κ.ο.κ.

Όταν ολοκληρωθεί η προσθήκη επιδόσεων και ο χρήστης πατήσει «Τέλος», εμφανίζεται η τελική λίστα ενεργειών (Πίνακας), με τα ονόματα των αποστολέων, παραληπτών, περιοχής και αριθμό κατάθεσης  (για δικόγραφα)  κ.λ.π. καθώς και το  συνολικό κόστος επιδόσεων (Καθαρή Αμοιβή, Φ.Π.Α. κλπ).

Ο πίνακας αυτός παίρνει ένα μοναδικό αριθμό που παράγεται από το σύστημα εκείνη τη στιγμή και εμφανίζεται σε κάποιο σημείο του.

Εδώ ο χρήστης μπορεί απλά να εκτυπώσει ή να αποθηκεύσει τον πίνακα στον υπολογιστή του, για μελλοντική χρήση και να κλείσει την εφαρμογή.

Το επόμενο βήμα είναι η επιλογή του Δικαστικού Επιμελητή και η εμφάνιση των λογαριασμών που έχει δηλώσει. Με την επιλογή του Δικαστικού Επιμελητή έχουμε 2 εκδοχές.

Η πρώτη εκδοχή είναι να περαστούν στο σύστημα όλα τα e-mails των συναδέλφων (υποχρεωτικά πρέπει να φτιάξουν όλοι mail) και ο χρήστης να επιλέγει τον Δικαστικό Επιμελητή και να του στέλνει απευθείας τον πίνακα με email μέσω του συστήματος. Έτσι αποφεύγονται τυχόν επεμβάσεις στον πίνακα και στο συνολικό ποσό. Ταυτόχρονα το σύστημα θα εμφανίζει στον χρήστη – πελάτη τους λογαριασμούς που ο συγκεκριμένος Δικαστικός Επιμελητής έχει δηλώσει, με επιλογή για εκτύπωση ή αποθήκευση στον υπολογιστή του.

Όμως αυτή η εκδοχή έχει κάποια προβλήματα, όπως η εγκυρότητα των e mails των συναδέλφων που έχουν mail, το πρόβλημα με όσους δεν έχουν, όπως επίσης δεν υπάρχει και ουσιαστικός λόγος να γίνει όλη αυτή η διαδικασία, εκτός από το να μην παραποιηθεί ο πίνακας. Κάτι που μπορεί να αποφευχθεί  με την δεύτερη εκδοχή.

Η δεύτερη εκδοχή είναι ο πίνακας να εκτυπώνεται και να περιέχει από πίσω ένα «υδατογράφημα» π.χ. «ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΜΕΛΗΤΩΝ – ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ» τυπωμένο διαγώνια σε όλο το έγγραφο ώστε να είναι πιο δύσκολο να παραποιηθούν τα δεδομένα του πίνακα.

Σημείωση για μεγαλύτερη κατανόηση :

Ο πίνακας εκτός από τον μοναδικό του αριθμό, τη λίστα των επιδόσεων και το κόστος (την 1η σελίδα ουσιαστικά), θα έχει όσες επιδόσεις και τόσες μεμονωμένες σελίδες για την κάθε επίδοση ξεχωριστά. Η κάθε τέτοια σελίδα θα έχει τον ίδιο αριθμό με τον πίνακα καθώς και τον α/α της επίδοσης εντός του πίνακα. Π.χ ο πίνακας με αριθμό 123456 περιέχει 5 επιδόσεις στην Α’ Ζώνη με κόστος 35€ Χ 5 = 175€, Φ.Π.Α. 40,25€ και συνολική αμοιβή 215,25€. Θα εκτυπώνεται λοιπόν στην πρώτη σελίδα η συνολική λίστα και το κόστος τους και μεμονωμένα μετά η κάθε επίδοση σε νέα σελίδα και θα έχει ως τίτλο τον αριθμό πίνακα και τον αύξοντα αριθμό του εγγράφου όπως το χρέωσε ο χρήστης πελάτης  κατά την προηγούμενη διαδικασία  π.χ 123456-1. Στην σελίδα αυτή (μεμονομένα για κάθε επίδοση) θα εμφανίζονται τα στοιχεία της επίδοσης (Αποστολέας κ.τ.λ.), το κόστος της καθώς και το συνολικό κόστος του πίνακα. Στην περίπτωσή μας, π.χ. Μερικό σύνολο 35€ + 8,05€ = 43,05€ και Συνολικό 215,25€

Με αυτό το σύστημα, δίνουμε τη δυνατότητα στον δικηγόρο/ιδιώτη/εταιρεία να πληρώσει σε οποιαδήποτε τράπεζα από αυτές που έχει δηλωμένες ο επιμελητής όχι μόνο όλο το ποσό του πίνακα (αποφεύγοντας τις 5 ξεχωριστές καταβολές), αλλά και μεμονωμένα την κάθε επίδοση, βάζοντας απλά ως αιτιολογία τον αριθμό του πίνακα (π.χ 123456) ή αύξοντα αριθμό του εγγράφου όπως το χρέωσε (π.χ. 123456-1,123456-2), στέλνοντας μας το αποδεικτικό κατάθεσης, την αρχική σελίδα του πίνακα καθώς και τις αντίστοιχες σελίδες μεμονωμένων επιδόσεων.

Το αποδειχτικό κατάθεσης που θα έχει ως αιτιολογία πληρωμής υποχρεωτικά τον μοναδικό αριθμό  του πίνακα  π.χ. 123456 και την αντίστοιχη σελίδα μεμονωμένης επίδοσης, που θα έχει τον ίδιο μοναδικό αριθμό  του πίνακα π.χ. 123456-1  θα επισυνάπτει ο δικαστικός επιμελητής στο ισότυπο του (για τον έλεγχό του από τους αρμόδιους φορείς ελέγχου).

Αντίστοιχες ενέργειες θα κάνει ο χρήστης – πελάτης όταν πρόκειται να πληρώσει εκτέλεση. Θα εμφανίζονται στην πλατφόρμα τα πεδία «κατάσχεση» ή «απόσπασμα» ή «εκτέλεση διαφόρου αντικειμένου» ή «αποβολή» κ.λ.π.

Στην επιλογή «κατάσχεση» ή «απόσπασμα» θα μπουν πεδία για τις επιδόσεις τους αλλά και τα πολλαπλά ακίνητα. Καθώς και πεδίο της αμοιβής κατόπι συμφωνίας αμοιβής

Συνάδελφοι θέλω να τονίσω πως οτιδήποτε σκεφτούμε που θα βελτιώσει το σύστημα είναι καλοδεχούμενο. Οι περισσότερες ιδέες είναι εφικτό να υλοποιηθούν από τους προγραμματιστές.

Να τονίσω ότι με την συγκεκριμένη εφαρμογή, το 20% της παρακράτησης φόρου πάνω από τα 300 € δεν προστατεύεται και ισχύει ότι και σήμερα. Αφηνόμαστε δηλαδή στον πατριωτισμό των πελατών μας να αποδώσουν το παρακρατηθέν ποσό στις ΔΟΥ. Εκτός και αν επιλέξουμε (αν συμφωνήσει το Υπ. Οικονομικών) να μην υπάρχει στην πλατφόρμα το πεδίο «παρακράτηση φόρου 20%».

Να σημειωθεί ότι η παρακράτηση φόρου 20% ισχύει μόνο για τους μεμονωμένους συναδέλφους και όχι για τις αστικές εταιρείες. Κάτι που σημαίνει πως θα υπάρξει ειδική πρόβλεψη στην πλατφόρμα.

Τέλος, όσο αφορά στο άρθρο 51 για όσους συλλόγους το εφαρμόζουν θα πρέπει να βρουν διαφορετικό τρόπο είσπραξης των χρημάτων από τον σημερινό. Ίσως να καταβάλουν το ανάλογο ποσό, οι συνάδελφοι με την πληρωμή τους στον λογαριασμό του συλλόγου τους και να ελέγχονται για αυτό από το φύλλο ελέγχου του Ειρηνοδίκη, ο οποίος θα πρέπει να έχει πλέον και ένδειξη εκτελέσεις τραπεζών.

Η ΟΔΕΕ επιβάλλεται να ζητήσει από τους συλλόγους ψηφιακά σε μορφή ΕΧCEL:

Α) τα στοιχεία όλων των συναδέλφων τα οποία πρέπει να είναι χωρισμένοι κατά Πρωτοδικείο και Εφετείο. Για κάθε συνάδελφο εκτός από ονοματεπώνυμο, ΑΦΜ, αριθμό Μητρώου, Διεύθυνση, κινητό τηλέφωνο, ενεργοποιημένο mail, καθώς και τους τραπεζικούς λογαριασμούς σε όσες τράπεζες έχουν και τους IBAN. Όσο αφορά στους συναδέλφους οι οποίοι είναι μέλη αστικών εταιρειών θα πρέπει να  δηλώσουν τους εταιρικούς και όχι τους ατομικούς τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς και τα ΙΒΑΝ.

Β) τα αναλυτικά στοιχεία και τις αποστάσεις των τόπων επίδοσης του κάθε νομού της περιφέρειας τους με την ένδειξη της ζώνης που κάθε τόπος επίδοσης ανήκει.

Επίσης αν επιλέξουμε τον τρόπο πληρωμής μέσω ΟΔΕΕ, πληρεξούσια από όλους τους συναδέλφους προς την ΟΔΕΕ προκειμένου να τις επιτραπεί να εισπράττει για λογαριασμό τους (καλύτερα είναι μια σύμβαση με την οποία θα υπάρχει από την μια η εκχώρηση του συναδέλφου προς την ΟΔΕΕ και η υποχρέωση της ΟΔΕΕ για εκκαθάριση των λογαριασμών σε εβδομαδιαία βάση.

Με την ελπίδα ότι η Ε.Γ. θα κάνει αποδεκτή την πρότασή μου και θα την βελτιώσει με τον προβληματισμό της, σας ζητώ να ανασκουμπωθούμε.

Για να υπάρξει μέλλον στον κλάδο!

Αθήνα 1-12-2015

2 σχόλια για το “Η πρότασή μας για την προείσπραξη!”

  1. Μάκης Αποστολάτος έγραψε:

    Απλά πράγματα, λογικά, σύγχρονα, λειτουργικά και το κυριότερο, εύκολα για όλους.
    Ανεβάζουν το επίπεδο του δικαστικού επιμελητή, εξαλείφοντας όλα τα γνωστά σε όλους “παρατράγουδα” και τις στενομυαλιές των “αρχαίων”.
    Χρειάζεται μόνο η απόφαση για το καλύτερο. Τίποτε άλλο.
    Μάκης Αποστολάτος
    Πάτρα

  2. Κατερίνα Τσιρώνη έγραψε:

    Τι καλύτερο από αυτό απλά και για όλους μας ξεκούραστα. Επιτέλους πρέπει να πάμε μπροστά

Άσε ένα σχόλιο