Δεκ 17 2015

Τ(Υ)ΔΕ ΕΦΗ!

textgram_1443524226της Σταυρούλας Μίντζολη

Μια, και δυο και τρεις «βόλτες» στην οδό Ηπείρου 64, δεν αρκούν για να τακτοποιήσουν οι ασφαλισμένοι, παλαιοί και νέοι, τις υποχρεώσεις τους, στο εν λόγω ταμείο. Ως νέα συνάδελφος, αναγκαστικά, έκανα τις απαραίτητες ενέργειες για να εγγραφώ με τη σειρά μου στο Ταμείο Υγείας Δικηγόρων Επαρχιών.

Με έκπληξη συνειδητοποίησα ότι, χωρίς να ασκώ το επάγγελμα – λειτούργημα ακόμη, έχω υποχρέωση να καταβάλλω τις εισφορές που μου αναλογούν από την ημερομηνία ορκωμοσίας× παραλογισμός στο έπακρον, αλλά να ταν και το τελευταίο… Σε κάθε περίπτωση, όλοι οι νέοι συνάδελφοι, ανεξαιρέτως, έχουν βάλει, ήδη, βαθιά το χέρι στη τσέπη, για την καταβολή των εισφορών εγγραφής!

Για να μην μακρολογώ, τα τελευταία τρία χρόνια άσκησης, πριν διοριστώ ως δικαστική επιμελήτρια, ήμουν ασφαλισμένη στο ΙΚΑ, καθότι, ήμουν μισθωτή υπάλληλος και εν συνεχεία άνεργη.

Εν τω μεταξύ, στις 5 Αυγούστου 2011, δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ, νόμος, όπου, υποχρεώνει κατ’ άρθρο 48, παρ. 3, ασκούμενους δικηγόρους και δικαστικούς επιμελητές, από την έγγραφή τους στον οικείο Δικηγορικό Σύλλογο – και αντίστοιχα στον οικείο Σύλλογο Δικαστικών Επιμελητών- να υπαχθούν υποχρεωτικά στην ασφάλιση των Τομέων Υγείας Δικηγόρων του Κλάδου Υγείας του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολούμενων (Ε.Τ.Α.Α.), καταβάλλοντας τις προβλεπόμενες κάθε φορά ασφαλιστικές εισφορές πρώτης πενταετίας, εφόσον δεν υπάγονται στην υποχρεωτική ασφάλιση άλλου ασφαλιστικού οργανισμού για παροχές ασθένειας.

Πρώτη παρατήρηση× η άσκηση δικηγορίας έπεται του πτυχίου, τυπικά, οπότε η υποχρέωση ασφάλισης στο Ε.Τ.Α.Α. φαίνεται λογική. Από την άλλη, η άσκηση του δικαστικού επιμελητή προηγείται των εξετάσεων, στις οποίες ουδείς (?) εγγυάται την επιτυχία στον διαγωνισμό. Ποιός ο λόγος λοιπόν, να πληρώνεις ένα ασφαλιστικό φορέα, για τα χρόνια άσκησης, αν τελικά δεν καταφέρεις να πετύχεις στο διαγωνισμό των δικαστικών επιμελητών?

Στο ΤΥΔΕ, ο Ν. 3996/2011, είναι σαν ευαγγέλιο× οι υπάλληλοι τον έχουν μάθει σχεδόν απέξω. Μια εκ των υπαλλήλων του ταμείου με ενημέρωσε ότι, όσοι ήταν ασφαλισμένοι του ΙΚΑ και είχαν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη βάσει του Ν. 2768/1999, πρέπει να πληρώσουν αναδρομικά τις εισφορές στο ταμείο.

Παραθέτω ακριβώς, το άρθρο, που -να σημειωθεί- σε καμία περίπτωση, δεν έρχεται σε αντίθεση με τον Ν. 3996/2011.

Με τις διατάξεις του άρθρου 5 παρ. 4 του Ν.2768/99 ΦΕΚ 273/8-12-1999 τ.Α΄, παρέχεται η δυνατότητα στους ανέργους που ευρίσκονται σε ηλικία από 29 έως 55 ετών (δηλαδή έχουν συμπληρώσει το 29ο έτος, αλλά όχι το 55ο) να υπαχθούν στον κλάδο ασθενείας σε είδος του φορέα, στον οποίο ασφαλίζονταν κατά τη διακοπή της εργασίας τους, άλλως αν έχουν πραγματοποιήσει ασφάλιση σε περισσότερους φορείς, να υπαχθούν στον φορέα, στον οποίο έχουν ασφαλισθεί για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Η επέκταση της ισχύς του Ν. 3996/2011, σε παρελθοντική περίοδο, είναι παράνομη. Βάσει του Ν.2768/99, ο ΟΑΕΔ έχει καταβάλλει για κάθε άνεργο τις εισφορές που αναλογούν για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψή του. Με ποιο δικαίωμα οι υπάλληλοι του ΤΥΔΕ, προτάσσουν τον Ν. 3996/2011, κατά το δοκούν με βάση το γράμμα του νόμου και όχι της τελολογικής ερμηνείας του Ν.2768/99?

Πρέπει να διευθετηθεί άμεσα το πρόβλημα που εκκρεμεί. Δεν γεμίζουν τα ταμεία, με τεχνάσματα πειθούς!

Άσε ένα σχόλιο